• אשה 2024
    כמו בסלון בבית - תמר שאוקי מארחת את שוקי ודורית

כמו בסלון בבית – תמר שאוקי מארחת את שוקי ודורית

מופע אורח

מוזיקה

תמר שאוקי, יהודייה ממוצא לבנוני-הונגרי, מארחת את הוריה, הצמד שוקי ודורית ('גן נעול') במופע סוחף ומרגש. אביה של תמר, שוקי שוקי אשר הלחין את השיר 'גן נעול' למילותיה של רחל, הוא בנם של המוזיקאים הלבנוניים סלים ואמל שאוקי, שזכו להערכה רבה בעולם הערבי כולו והקליטו בארץ מדי שבוע בקול ישראל בערבית שירי עם וכן חומרים מקוריים שכתב והלחין סלים שאוקי. הצמד היה מחלוצי המוזיקה הערבית בארץ, הן בביצוע, ביצירה ובתחום החינוך המוזיקלי.

דורית, אמה של תמר היא ממוצא הונגרי, בתו של הקריקטוריסט זאב, מוכרת בשם 'דורית פרקש' בעיקר בז'אנר המוזיקה היוונית ב25 שנים האחרונות.

המופע 'כמו בסלון בבית' משלב שירים לבנוניים אהובים, שירים מקוריים של הצמד סלים ואמל שאוקי ונוגע בעולמות של אום כולתום, ארץ ישראל היפה ואף במוזיקה יוונית ולאדינו. המופע מבטא קיבוץ גלויות מוזיקלי וסיפור משפחתי מיוחד במינו.

תמר שאוקי היא הזמרת היהודיה הראשונה שהתקבלה למחלקה הערבית באקדמיה למוזיקה בירושלים, בין רוב ערבי. לאחר שנים של עיסוק מקצועי במוזיקה קלאסית וג'אז (שירה ופסנתר בתיכון תלמה ילין ושירות כמוזיקאית מצטיינת בצה”ל), המשיכה לעשייה מוזיקלית מקורית והקליטה אלבום פופ-רוק בהיותה בת 22. לאחר 3 שנים, מצאה תמר את קולה מחדש כשהחלה לחקור את המוזיקה של סביה מלבנון, הצמד סלים ואמל שאוקי. כיום תמר משתפת פעולה עם מוזיקאים בולטים בארץ ובעולם ובהם דודו טסה, ג'וני גרינווד, גיל שוחט, יאיר דלאל, תזמורת נצרת ועוד, ומבצעת קלאסיקות ערביות לצד ביצועים מרעננים של מוזיקה מערבית באנגלית ובעברית.

 

בהשתתפות: תמר שאוקי, שוקי שוקי, דורית פרקש

כלי הקשה: לואי ח'ורי

קאנון: שראל הכהן

בס וקונטרבס: יאיר אופיר

כלי הקשה: בן דגוביץ'

כלי נשיפה: שהם גבאי 

יום רביעי | 6.3 | 20:30 | אולם 2

התאריכים הבאים
אולם:
כתובת:
מחיר:
אירועים קרובים לכל המופעים